انکر تکست، متن لینک، لیبل لینک یا عنوان لینک کلمات یا کاراکترهایی موجود در یک لینک هستند که کاربران سایت می‌توانند آن را مشاهده و بر رویش کلیک کنند. کلمات کلیدی موجود در یک انکر تکست می‌توانند رتبه یک سایت در نتایج موتورهای جستجو را تعیین کنند. از سال ۱۹۹۸، برخی مرورگرهای وب در رابط کاربری خود ابزاری را برای تشخیص لینک‌ها اضافه کردند. بیشتر مرورگرها برای تشخیص انکر تکست لینک از محتوای سایت، آن را با رنگ آبی نمایش می‌دهند. همه لینک‌ها دارای انکر تکست نیستند زیرا با توجه به محتوایی که لینک در آن قرار گرفته‌است، می‌توان سایتی که لینک به آن اشاره دارد را حدس زد. یک انکر تکست به‌طور میانگین باید با ۶۰ کاراکتر نمایش داده شود.

 

زمانی که قصد دارید سایت خود را سئو کنید، باید ابتدا متوجه شوید که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست؟ رفتار کاربران نسبت به سایت  و مطالب خود را بررسی کنید، از نظر رقابتی، خور را با رقبا مقایسه کنید تا متوجه شوید شما در سطح و رتبه ای قرار گرفته اید و این به معنی آنالیز سایت است. شما تا قبل از این که متوجه خطاها، اشتباهات و حتی برتری خود نسبت به سایت های دیگر هم موضوع خود نشوید، نمی توانید برای سئو سایت خود، برنامه ای منظم تدوین نمایید. بنابراین همان گونه که متوجه شدید، آنالیز سایت دو جنبه اصلی دارد:

 

منظور از آنالیز سایت چیست؟

۱-    آنالیز سایت خود برای دریافت معایب و پیشرفت های سایت

۲-    آنالیز سایت با سایر سایت های رقبا

در نتیجه برای موفقیت در این امر، شما ابتدا باید بدانید که آنالیز سایت چه مراحلی دارد و دلیل وم ان ها چیست.

مراحل آنالیز سایت

۱-     محتوای سایت را بررسی کنید.

همان گونه که گفته شد، مهمترین بخش آنالیز سایت، بررسی سایت خود از همه نظر است. ابتدا به سراغ محتوا بروید. ویدیوها، تصاویر و متن ها را بررسی کنید. محتوای شما باید از عنوان و توضیحات مناسب برخوردار بوده و همچنین حضور کلمات کلیدی در آن ها به اندازه و مناسب باشد.

۲-    سرعت سایت را بررسی نمایید.

سرعت بالا آمدن سایت برای کاربر بسیار مهم است. امروزه افراد نه تنها می توانند با کامپیوتر و لپ تاپ، بلکه با گوشی هم می توانند ارد سایت ها مختلف شوند لذا سایت شما باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

–         سرعت بالا امدن و بارگذاری سایت بالا باشد. زیرا اگر سرعت سایت کند باشد، کاربر حس می کند که سایت مشکل دارد و منتظر نمی ماند لذا کم کم سایت شما کاربران خود را از دست خواهد داد.

–         طراحی سایت باید به گونه ای باشد که اگر فردی ان را بر روی گوشی باز نمود، جای تصاویر و آیکن ها به هم ریخته نشود حتی دیده شده که در برخی سایت ها، متن هم بهم می ریزد لذا مرتب سایت را بر روی گوشی چک کنید تا از سرعت و طراحی ان در این زمینه هم مطمئن شوید.

۳- لینک های داخلی سایت را بررسی کنید.

هر صفحه در سایت شما باید یک لینک داشته باشد. این لینک ها را بررسی کنید و مطمئن باشید که خراب نیستند همچنین سعی کنید از انکر تکست در متن استفاده کنید و درست بودن آن ها را بررسی نمایید.

۴-  به لینک های خارجی هم اهمیت دهید.

بخش دیگری از آنالیز سایت، مربوط به لینک های خارجی می شود. رتبه و اعتبار سایت هایی که با آن ها رقابت دارید را بررسی کنید. سایت های کم اعتبار، رتبه شما را پایین می آورد.

۵-  انالیز سایت رقبا، بخش مهمی از انالیز سایت

این کار بدان منظور است که کیفیت سایت خود را نسبت به ان ها بسنجید و همچنین بتوانید از ایده های ان ها برای بهتر شدن سایت خود بهره ببرید. لذا همیشه به سایت رقبا سر بزنید تا در رقابت شکست نخورید.

 

 

  • معرفی سایت Semrush
  • بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی
  • اجرای استراتژی لینک بیلدینگ(سایت Raven)
  • آغاز سئو و بهینه سازی سایت گروه هیوا
  • آشنایی با نرخ فرار سایت ؛ رقمی تلخ و سرنوشت ساز برای همه!

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت زیارتی سیاحتی اخلاص روشن بین دانلود آهنگ جدید رز مووی آچاره؛ سامانه هوشمند درخواست خدمات Nina فروشگاه ساعت مچی مردانه ارزان | آرنا شاپ اصول دین Tom پوکه God let him appear sooner